دلیل عجیب روزنامه صدا و سیما برای توجیه کمرنگ کردن و حذف فردوسی پور!

روزنامه جام جم نوشته: «تیم سازندگان برنامه تلویزیونی آسیا 2019، تیم جوانی هستند و این جوانی و استفاده از عنصر خلاقیت، دیگر دلیل اصلی موفقیت این برنامه است. محمدحسین میثاقی كه حالا از همیشه فعال‌تر شده اطلاعات عمومی بالایی در حوزه ورزش فوتبال دارد، مجری و هدایت‌كننده اصلی این برنامه است. از جمله ویژگی‌های اصلی میثاقی، ریتم تند اجرای اوست كه تناسب خوبی هم با فضای ورزش و فوتبال دارد و به اصطلاح، حوصله مخاطبانش را سر نمی‌برد. میثاقی قبل از شروع هر مسابقه ورزشی، اطلاعاتی قابل توجه از هر دو تیم و بازیكنان آن می‌دهد و تحلیل‌های شخصی‌اش هم شنیدنی است؛ او همچنین در گفت‌وگو با كارشناسانی چون مجید جلالی و امیر حاج‌رضایی كه همه از پیشكسوتان فوتبال كشور هستند، ضمن رعایت شرط ادب، تعامل خوبی برقرار می‌كند و به همان اندازه كه حفظ ریتم برنامه برایش مهم است، به آنها هم اجازه صحبت كردن می‌دهد. این تحلیل‌های مطرح شده در قبل از شروع مسابقه و نیز بین دو نیمه، به هر مخاطبی كه قدری علاقه‌مند به دنیای فوتبال باشد اجازه می‌دهد احاطه بیشتری پیدا و دانش‌اش را تقویت كند. در واقع صحبت‌های كارشناسی آسیا 2019 نه تنها حوصله‌سربر نیستند، بلكه اطلاعات مفیدی هم به مخاطب می‌دهند و از این حیث جالب توجه هستند.»
دلیل عجیب روزنامه صداوسیما برای توجیه کمرنگ‌کردن و حذف فردوسی‌پور !!

روزنامه جام جم متعلق به صداوسیما نوشت: با دمیدن سوت پایان مسابقه فوتبال میان تیم‌های ایران و چین كه با گل‌های مهدی طارمی، سردار آزمون و كریم انصاری‌فرد با نتیجه 3 بر صفر به سود كشورمان تمام شد، حالا پرونده مسابقات آسیایی 2019 برای تیم ملی كشورمان از همیشه جدی‌تر شده است و ملی‌پوشان كشورمان با هدایت صحیح كارلوس كی‌روش، حالا با امید و روحیه به مصاف ژاپن خواهند رفت. به همین بهانه در این مدت برنامه تلویزیونی «آسیا 2019» با اجرای محمدحسین میثاقی از شبكه سه سیما روی آنتن می‌رود؛ برنامه‌ای تلویزیونی با محتوای ورزشی كه بازی‌های این دور از مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 را پوشش می‌دهد و با پخش باكیفیت مسابقات، بهره‌گیری از گزارشگرانی حرفه‌ای و دعوت از كارشناسان متخصص، به یكی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی این شب‌های شبكه سه تبدیل شده است. نگاهی به میزان مشاركت پیامكی مردم در نظرسنجی‌های این برنامه هم خود گواهی بر این موفقیت و پربیننده بودن برنامه است؛ در همین راستا «آسیا 2019» پنجشنبه شب ركورد مشاركت شش میلیون و 500 هزار نفر را در نظرسنجی‌اش زد و شب‌های قبل برنامه هم به تناوب، میزان مخاطبان متفاوت، اما بالایی داشته‌اند. جام‌جم در این گزارش میزان مشاركت مخاطبان و دلایل موفقیت برنامه را مرور می‌كند.
 رشد تصاعدی
پنجشنبه‌شب، بعد از درخشش ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال در مصاف چین و نتیجه سه بر صفری كه مقابل این تیم رقم زدند، محمدحسین میثاقی، مجری برنامه تلویزیونی آسیا 2019، میزان مشاركت مخاطبان در نظرسنجی برنامه كه پیش‌بینی برد ایران مقابل چین بود را عدد شش میلیون و 500 هزار رای اعلام كرد؛ عددی كه كم نیست و نشان از موفقیت یك برنامه دارد. در این میان اگر میزان مخاطبان خاموش برنامه، مخاطبانی كه بیننده‌اش هستند، اما به هر دلیلی در نظرسنجی‌ها شركت نمی‌كنند را هم در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم كه میزان مخاطبان آسیا 2019 بی‌شك عددی خیلی بیشتر از این مقدار است و این برنامه توانسته یكه‌تاز و ركورددار پخش مسابقات ورزشی در این شب‌ها باشد.
البته شركت مخاطبان در نظرسنجی آسیا 2019 كه با همكاری هف‌هشتاد و اپلیكیشن روبیكا برگزار می‌شود، فقط مختص به این شب برنامه نبود و مخاطبان سیما در طول قسمت‌های دیگر برنامه و رقابت تیم ملی ایران با تیم‌های عمان، یمن، ویتنام و عراق همچنان مشاركت بالایی در برنامه داشتند و این عدد به صورت تصاعدی در هر بازی ایران بالاتر رفت.
مرور دوباره میزان شركت مردم در نظرسنجی‌های مربوط به مسابقات فوتبال جام‌جهانی 2018 كه مجددا از شبكه سه سیما پخش می‌شد و مقایسه‌اش با این آمار، گواه این است كه رسانه ملی در بحث پخش مسابقات تلویزیونی مرجع اصلی مخاطبان است و بخش عمده جامعه مخاطبان مسابقات ورزشی و فوتبالی، ترجیح می‌دهند كه مسابقات را از رسانه ملی تماشا كنند.

 جوانگرا و خلاق
تیم سازندگان برنامه تلویزیونی آسیا 2019، تیم جوانی هستند و این جوانی و استفاده از عنصر خلاقیت، دیگر دلیل اصلی موفقیت این برنامه است. محمدحسین میثاقی كه حالا از همیشه فعال‌تر شده
اطلاعات عمومی بالایی در حوزه ورزش فوتبال دارد، مجری و هدایت‌كننده اصلی این برنامه است. از جمله ویژگی‌های اصلی میثاقی، ریتم تند اجرای اوست كه تناسب خوبی هم با فضای ورزش و فوتبال دارد و به اصطلاح، حوصله مخاطبانش را سر نمی‌برد. میثاقی قبل از شروع هر مسابقه ورزشی، اطلاعاتی قابل توجه از هر دو تیم و بازیكنان آن می‌دهد و تحلیل‌های شخصی‌اش هم شنیدنی است؛ او همچنین در گفت‌وگو با كارشناسانی چون مجید جلالی و امیر حاج‌رضایی كه همه از پیشكسوتان فوتبال كشور هستند، ضمن رعایت شرط ادب، تعامل خوبی برقرار می‌كند و به همان اندازه كه حفظ ریتم برنامه برایش مهم است، به آنها هم اجازه صحبت كردن می‌دهد. این تحلیل‌های مطرح شده در قبل از شروع مسابقه و نیز بین دو نیمه، به هر مخاطبی كه قدری علاقه‌مند به دنیای فوتبال باشد اجازه می‌دهد احاطه بیشتری پیدا و دانش‌اش را تقویت كند. در واقع صحبت‌های كارشناسی آسیا 2019
نه تنها حوصله‌سربر نیستند، بلكه اطلاعات مفیدی هم به مخاطب می‌دهند و از این حیث جالب توجه هستند.

 پخش رایگان مسابقات
پخش رایگان مسابقات ورزشی از رسانه ملی، از دیگر اتفاقاتی است كه این رسانه را به مرجعی برای مخاطبان فوتبال‌دوست و ورزشی تبدیل كرده و باعث شده مسابقات ورزشی و برنامه‌های مختص به آن، همیشه بیشترین اقبال و استقبال را در میان دیگر برنامه‌های تلویزیونی داشته باشند. ضمن این‌كه این پخش همیشه با بالاترین كیفیت هم همراه است و از این جهت هم رسانه ملی حرفی برای گفتن دارد. در طول ایام برگزاری جام‌جهانی كه امسال در كشور همسایه‌مان، روسیه برگزار شد، میزان مراجعه مردم به تلویزیون از همیشه بیشتر شد؛ بسیاری از ماهواره‌ها در آن مدت خاموش شدند و حتی علاقه‌مندان و پیگیرانی كه در ایران زندگی نمی‌كردند، به دنبال لینك‌هایی بودند تا بتوانند پخش زنده مسابقات را از شبكه‌های سه یا ورزش سیما ببینند.
احسان شیعه، مدیر شبكه ورزش سیما در مصاحبه‌ای كه ششم آذر امسال با جام‌جم داشت، با اشاره به  كیفیت پخش مسابقات ورزشی تیم ملی ایران   گفته بود: ما در پخش زنده مسابقات ورزشی در منطقه و دنیا كم‌نظیر هستیم، زیرا شما نمی‌توانید شبكه‌ای پیدا كنید كه به صورت رایگان مسابقات ورزشی برای مردم پخش كند. چیزی كه در شبكه ورزش اتفاق افتاده این است كه تمام اتفاقات ورزشی دنیا، به صورت زنده از شبكه ورزش پخش می‌شود. این اتفاق در دو سال اخیر با تاكید بیشتری دنبال شده؛ بنابراین ما در این حوزه از سطح استاندارد بالاتر هستیم؛ ضمن این‌كه مردم در دنیا برای تماشای مسابقات جام جهانی باید هزینه پرداخت می‌كردند، اما ما این مسابقات را رایگان پخش كردیم.
شیعه خاطرنشان كرد: كسانی را می‌شناسم كه برای سر زدن به اقوامشان در ایران، زمان را به گونه‌ای تنظیم می‌كنند كه جام ملت‌های اروپا یا جام جهانی باشد تا بتوانند مسابقات را رایگان از ایران ببینند. ما لیگ‌های مهم آلمان، انگلستان و اسپانیا را هر هفته پخش می‌كنیم. خوشحالیم از این بابت كه حتی این كار تبدیل به وظیفه ما شده است. همچنین برای پخش این مسابقات گزارشگر هم تربیت كرده‌ایم و همچنین مسابقاتی پخش می‌كنیم كه در ایران خیلی شناخته شده نیستند و مردم اطلاعات زیادی از آن ندارند. اتفاقا پخش چنین مسابقاتی هم با استقبال مردم روبه‌رو شده و بعد از پخش بازخوردهای آن در فدراسیون‌ها یا باشگاه‌های خصوصی، دیده شده كه علاقه‌مندان پیگیر بودند.

به اشتراک بگذارید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *